Nieuw toegangssysteem zwembad

Het Algemeen Bestuur heeft besloten dit seizoen over te gaan op een nieuw toegangssysteem voor het zwembad en de tennisbaan. Waarom?

Het bestaande systeem voor de toegang tot het zwembad is verouderd. Het aanmaken van pasjes is arbeidsintensief en kost de stichting daarmee te veel geld. Daarnaast zijn er veel sleutels in  omloop, waarbij er geen sluitende administratie is voor de in omloop zijnde sleutels. Ook is de aanschaf van deze sleutels kostbaar en wil de stichting op termijn af van het borgsysteem. Het afschaffen van dit borgsysteem gaat niet in een keer, maar zal gefaseerd, over de komende jaren plaats vinden.

Het doel is ook meer controle over de toegang tot het zwembad verkrijgen. Dat wil zeggen dat er alleen toegang is voor de huidige bewoners van deze wijk en eventuele introducees. We gaan daarom over op elektronische pasjes, welke persoonsgebonden zijn. Dit systeem is op termijn goedkoper, veiliger en makkelijker te onderhouden.

Wat moet er allemaal gebeuren?
De ingang van het zwembad aangepast en wordt het slot vervangen door een kaartlezer. Elke bewoner levert zijn sleutels en passen in en krijgt daarvoor in de plaats elektronische toegangspassen. Deze passen zijn strikt persoonlijk en voorzien van een uniek nummer. Deze pas verleent toegang tot het zwembad.

De toegang voor de tennisbaan wordt geregeld met een codeslot. De code wordt gepubliceerd op het beveiligde deel van onze website of is verkrijgbaar bij de beheerder. Door deze code bijvoorbeeld twee keer per jaar te wijzigen, houden we de toegang ook meer geconcentreerd op de huidige bewoners.

Aan de huidige bewoners vragen we nu een borg per sleutel. Het borgsysteem blijft voor de bestaande bewoners in de eerste overgangsfase bestaan, alleen veranderen we dit naar een borg per woning.

Dus als je straks je pasjes en sleutels inlevert, krijg je voor elke extra sleutel de borg terug. Lever je bijvoorbeeld twee sleutels in (60,- euro borg) en vier pasjes, dan krijg je vier elektronische pasjes terug en 30,- euro borg. Die andere 30,- euro borg blijft dus staan als borg per woning en krijg je terug als je de pasjes bij verhuizen weer inlevert.

Voor nieuwe pasjes zal een klein bedrag worden gevraagd, geen borg. Dat gaat ook gelden voor nieuwe bewoners die pasjes aanvragen. Op deze manier faseren we het borgsysteem op termijn uit.

Nog wat voordelen op een rijtje:

• Het systeem is op termijn goedkoper
  • Het maken van pasjes gaat sneller
  • De toezichthouders in het zwembad kunnen snel zien of de juiste persoon de drager van het pasje is
  • Geen dure sleutels meer
  • Bij verhuizing uit de wijk kunnen de passen direct geblokkeerd worden
  • Bij bijvoorbeeld onweer kan de beheerder het zwembad elektronisch sluiten
  • Jonge kinderen met een eigen pas kunnen pas na 9 uur in het zwembad als er toezicht is

Helaas is het onmogelijk gebleken om de installatie van het systeem voor elkaar te krijgen voor het zwembadseizoen 2017. De werkzaamheden zullen plaatsvinden gedurende het seizoen of nadat het zwembad in september sluit en ook het omruilen van sleutels en pasjes zal dan worden georganiseerd.Tot het nieuwe systeem in werking zal treden, zal het huidige systeem van kracht blijven.Vragen en opmerkingen zijn welkom, stuur deze naar secretaris@groenstichtingrozendaal.nl

Namens bestuur Groenstichting Rozendaal

Nicolette Dekker