Buurtpreventie Eurowoningen Wijk Rozendaal

Ter bevordering van veiligheid in onze Wijk Rozendaal is er in 2016 een WhatsAppWijkGroep opgericht. Deze groep is bedoeld voor alle bewoners van de Eurowoningen.

Hoofddoelstelling: verdachte situaties signaleren en melden. De WhatsAppWijkgroep is een uiterst serieus alarmsysteem en heeft vooral een signaleerfunctie om de politie van meer ogen en oren te voorzien.

Wilt u meehelpen om de alertheid van de wijk te vergroten? Geef u dan op via het aanmeldformulier op deze pagina. Belangrijk!!! Lees eerste de spelregels hieronder waar iedere WhatsAppGroepDeelnemer zich aan dient te houden.

1. Minimumleeftijd = 18 jaar
  2. Gebruik de WhatsAppWijkgroep volgens de SAA afkorting
    S = Signaleer | A = Alarmeer 112 | A = App om uw waarneming bekend te maken aan anderen.
  3. Verdachte situaties/heterdaad
    De WhatsAppWijkgroep Rozendaal is bedoeld om verdachte situaties te signaleren en te melden.
    Speel nooit voor eigen rechter en waarschuw bij heterdaad altijd de politie via 112.
    Een verdacht persoon kan onschuldig zijn, maar door berichten in de groep door alle deelnemers als crimineel worden aangezien. Wees dus terughoudend met acties en neem contact op met de politie.
    Als je 112 belt naar aanleiding van een gemelde situatie in de WhatsAppWijkgroep, laat dit dan aan de WhatsAppWijkgroep weten zodat er geen vijftig telefoontjes naar de politie worden gedaan.
    De WhatsAppWijkgroep heeft vooral een signaleerfunctie om de politie van meer ogen en oren te voorzien.
  4. Delen van foto’s en filmpjes
    Foto’s en filmpjes kunnen heel handig zijn als signalement of eventueel bewijs. Maar wees altijd terughoudend met het delen van foto’s en filmpjes van personen. Het is niet de bedoeling een verdacht persoon aan de schandpaal te nagelen.
  5. Geen overbodige berichten
    De WhatsAppWijkgroep Rozendaal is bedoeld als buurtwacht en absoluut niet als buurthuis! Niemand in deze WhatsAppWijkgroep zit te wachten op een overvloed aan berichten.
    Dus zeker geen gezellige en grappige berichten plaatsen en probeer ook alle neiging tot reactie te vermijden of goed te overwegen voordat je een reactie plaatst. WhatsAppWijkgroep Rozendaal mag alleen gebruikt worden als serieus alarmsysteem.Veel van de meldingen zullen ook worden geplaatst op de officiële facebookpagina van de Groenstichtingrozendaal. Hier kan naar hartenlust worden gereageerd en worden gediscussieerd.
  6. Gebruik normaal geaccepteerd taalgebruik
    Niet vloeken, schelden, discrimineren en dergelijke.

Met veilige groeten,

Werkgroep Buurtpreventie Eurowoningen Wijk Rozendaal
buurtpreventie@groenstichtingrozendaal.nl

Roel-Wieringa-Eurowoningen

Roel Wieringa

IMGP0409

Ron Ferwerda

Arjen-van-Rij-Eurowoningen

Arjan van Rij
0624301906

Willem-Eelman-Eurowoningen

Willem Eelman
0619442668

GSR-Buurtpreventie
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.